20.2.2012

Feel Better.. Almost

Mm. Lauantainen ahdistus-vitututus-masennut on ohi ainakin osittain. Kieltämättä mua ärsyttää yhä muutaman tyypin käytös, mutta ehkä mä en nyt jaksa jauhaa teille siitä.. Mutta niin. Muihin asioihin!

Olin siellä hammaslääkärissäki nyt sitten lauantai aamulla. Kuulemma ihan selvä ientulehdus, muttei mitään vakavaa ku ei ne kuitenkaan oo märkiviä tms. Mut se ientulehdus on kuulemma ihan jokapuolella ja hammaskiveäki on. Hammaskivestä en tienny, mut ei ihmekää sit, että sattuu pureminen esimerkiksi koviin ruokiin tms. Mut hei arvatkaa mitä! Ei yhtään reiänalkua ! /,,/
Hammaslääkärissä ne määräs mulle suuvettä. Se maistuu ihan hirveeltä! ;; __ ;; Ihanku vetäsit mynthoneita kaks ja tuubin hammastahnaa ihan samaan aikaan! Kaikesta päätellen se on kuitenkin tosi tehokasta, koska se on resepti "lääke" ja sitä saa käyttää maksimissaan viikon. Mä oon käyttänyt sitä nyt 2 päivää ja se järjetön verentulo on nyt jo loppunut! Voitte siis kuvitella kui tehokasta toi möhnä on!


Hammas lääkärin jälkeen me suunnistettiin äitin kanssa Sokokseen ja Isoon Karhuun. Tarkotuksena oli sovittaa muutamat farkut. Mulla ei siis vaatekaapissa oo ku yhdet ainoot farkut, et ne tosiaan oli tarpeen! Kaikkiaan mä taisin sovittaa 7 farkut, mutta kahdet tarttu mukaan. Muut oli joko liian pieniä tai sit liian matalia = lantiomalli. Mä en voi sietää lantiomallin housuja. Heti ku istut ni puol persettä näkyy . _ . Ei kiitos!


Riveri, 50e
 Sokos, 60e

Tottakai jokasella shoppailureissulla pitää tehdä yks tai useempi heräteostos. Etenki jos musta on kyse, eiku-- Tälläkertaa se oli kuitenki ihan äidin vika! Se oli meinaan käynyt kattoos paikkoja jo aikasempaa, sillä se tietää, että vihaan sovittamista. Tästä syystä se pysäytti mut kenkäkaupan ale-korille. "Haluutko sä noi kengät" Ja voi. Kyllä halusin. Mul on vaan yhdet talvikengät ja noi näytti tosi kivoilta, vaikka laatu ei ookkaan paras, mutta ei se haittaa. Kyl ne nyt ainaki hetken menee!
Andiamo, 25e

 Taisin josku mainitakki, että meen Hannalle leipomaan sunnuntaina. No, nyt sitten eilen siellä olin ja varsin hupaisa reissu. Hannalla ja niillä oli 4 vuotias Elina joka leimautu muhun ku liimattu! Ensin se katto mua tuulikaapissa sillai OwwwwwwO- ilmeellä ja sit se pyöri ja hyöri mun jaloissa taukoomatta. "Kato mua! Kato mua!" ihan just sen olosena. Tosi sulonen tapaus >w<
Mä menin tosiaan eilen hannalle n. 14.00 ja lähdin about 20.30 XD Me leivottiin suklaamuffinsseita ja sit jotain appelsiini-rahkakakkua o.o Sen piti olla juustokakkua, mut sit me älyttii, että siinä juuston tilalla oliki rahkaa! Mausta sen kyl huomas.. Oli kamalan makeeta, mutta tosi hyvää!


Kauppareissulla mulle ja Hannalle tuli hirvee hinku tehdä vaaleanpunasta kermavaahtoa niiden muffinssien päälle. Mikäs siinä sitte, ku elintarvikeväri kauniiseen koriin ja kassalle! Toinen ongelma oli muffinssivuuat.. Ne oli niin hrimu söpöjä! ; w ; Yhdissä oli tähtiä, toisissa palloja ja yhdet oli muutenvaan yks värisiä! Päädyttiin niihin yks värisiin, koska muuten tummat suklaamuffinssit ois näyttänyt kovin ankeilta. Muffinssien päälle sitten vaan nopparellit ja tadaa:


NIISTÄ TULI MIELETTÖMÄN SÖPÖJÄ ; w ; Hannan isä ja äitiki sano et ne on tosi sulosia X3 Me yritettiin jäljitellä niitä Japanilaisia, söpöjä muffinssejä, mut on meil niihin kyl viel vähän matkaa... Ja arvatkaa mitä. Kerranki mun tekeleistä tuli kauniinpia ku kavertin tekeleistä >8] Noi muffinssitki oli silti aika tapaus. Söin yhden ja tunsin itseni palloksi.. Ja toi kermavaahdon määrä.. *kyökkii*

Mutta.. Viel kaks asiaa tähän loppuun..
Mun alaselkää taisinki valitella (ainakin muistaisin niin), jossain merkinnässä. En tajua miten se on näin kipeä. Nyt kuitenki äiti patistaa mut siitäki lääkärille. Suurinsyy on se, että alaselässä on munuaiset ja mulla on ollut hengenvaarallinen sairaus niiden kanssa pienempänä. Ja se sairaus voi siis puhjeta takas millon vaan ja mua ei oikee huvittais mennä letkujen päähän pariks viikkoo sairaalaan. Toivottavasti nyt sitten en joudukkaa sinne. En oo oikeen sairaaloiden ystävä.
Toinen, terveyteen vaikuttava asia on noi kalorit.. Huomasin, että oon laskenut aamupalani väärin ja oon päivittäin syönyt 200 kcal vähemmä ku mitä luulin! O_O En oo uskaltanut mennä vaa'allekaan hetkeen.. Sillo ku 1.2. katoin painoni ni se oli tippunut 2 kiloa ja nyt ku katoin sen pari päivää sitte uudestaa ni se oli tippunu huimat 600 grammaa. Okei, mun virallinen painontarkistus päivä on aina kuukauden ensimmäinen päivä, mut olin syöny niin päin honkia, että oli pakko varmistaa, oonko lihonnu ja pitääkö se tavallaa kiriä takasin = olla syömättä. Tänään oon syönyt noita eilisiä muffinsseja 1, 3 palaa suklaata ja yhden pizzan.. *irvistelyä* tiedän, että se on paljon, mutta lupaa huomenna olla syömättä ! ^^ .. paitti, että taidan elää yhdellä mäkkiaterialla, mut onneks kulutan sitä samalla ku kävellään ympäriinsä. No, olen sitten tulevaisuudessa taas vähän vähemmällä ruualla.
Matkani suuntautuu siis huomenna jälleen Tampereelle. Pitäs löytää nyt muutama paita. Ja siis nimenomaa paita, ei hupparia tai t-paitaa, mut joku kiva pitkähihanen tms. mitä kehtais käyttää ilman hupparia tai t-paitaa siinä päällä. Toivotaan, että onnistun löytää jotai kivaa. Rahasta ku ei pitäs olla pulaa..

- See You!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tell me, what you think!