26.8.2012

Working and eating!

Koulua, koulua, koulua ja koulua. Duh.
Viikko ei kyllä ollut yhtään mua varten. Aamusin ei meinannu päästä ylös ja olin lähes aina vähän vaille myöhästymistä. Unohtelin tavaroitani ja möhlein lähes kaiken mahdollisen. Sain samaan hyömyyn ongelmallisen viisaudenhampaan ja perjantai-iltana DNA:lla ilmeni taas jotai yhteys ongelmia, koska puhelimet ei lähettele viestejä.


Essi oli taas visitoimassa meillä viime viikon sunnuntaina. Sen koiran tyhmyydellä ei tunnu olevan rajoja mihinkään suuntaan. Tossakin kuvassa se istu mun sylissä ja katteli räpyttelevää perhosta. Karvakuono meinas hotkasta sen mokoman parempiin suihinsa mut sain estettyä sen onneksi x3
Jälkeenpäin, ku perhonen oli ohjattu ulos makasin sängyllä lukemassa ruotsin sanoja ja Essi seiso takatassut mun pään vieressä ja etutassut tuuletusikkunan ikkunalaudalla ja katteli taas maailman menoa kauheenki mielenkiintosena. Loppuviimeks se alko sitte haukkumaanki siinä jotain. En tiedä mitä mörköjä mahto nähdä.

Musta on sikäli huvittavaa, että se on meillä ihan pirun usein, mut .. luulis et sen omistajat sanos jos ei haluais et se tulis c__c Mut on myös huvittavaa kuulla, että Essin omistajat on nimennyt mut "kummitädiksi" :D Mulla on siis nelijalkanen, hännänheiluttaja kummilapsenani..! Käykö kateeksi?



Tääki päivä meni sen koiran kanssa. Tosin. Mä luin läksyjäni ja Essi veteli hirsiä. En kylläkään saanu niistä läksyistä juur mitään selkoa, kunnei ollu innostusta. Historiaa koitin vähän vääntää, mut kummasti kattelin Eläinten pelastustiimiä ensin ~ kolmeen, sitten luin ehkä ½h ja sit menin 45min lenkille koiran kanssa. Jonka jälkeen luin suurinpiitein kuuteen asti ja nyt istun taas koneella.


Toi ei oo sitä miltä se näyttää! Mä voin luvata!
Meen biologian tunti oli ehkä mielenkiintosin. En muista mitä tossa lasissa oli muutaku vettä, mut sit meen piti liottaa jotain muoviliuskaa vedessä josta saatiin lopulta putki. Sen putken toinen pää sidottiin tosi tiukkaan narulla jonka jälkeen me laitettiin perunajauho-vesi seos sinne sisälle ja sidottii toinen pää kiinni. Siinä meillä oli hieno, yksisoluinen ameeba! >BD


Lilluteltiin sit sitä ameebaa siinä vedessä 5min kerrallaa ja katottii aina mitä tapahtu siinä välissä. Yhteensä 15 min se oli siellä vedessä jonka jälkeen me todettii et se oli läpässy "ravinteita" ja vettä minkä takia sen väri oli muuttunut ja  paino noussut. Se nousi about .. 3 grammaa ?


Samasella bilsan tunnilla huomasin myös sen, että wilmassa on vaihdettu hiukan koodien paikkoja ja samalla multa on poistunut enkku 3 - kurssi joka mun pitää uusia -.- Eli taas lisää juostavaa.
Tossa on kylläkin se hyvä puoli, ettei mulla mee ens jaksossa musiikki ja it päällekkäin, vaan saan ihan rauhassa keskittyä olemaan koulussa eikä tarvi vapaa-ajalla säätää kurssien kanssa enempää. Kolmosjaksossa se tosin sit kostautuuki. Meillä on meinaan 3 kurssia IT'tä ja joinakin päivinä se menee niin, että mulla on 3 tuntia IT'tä. Okei. Ilmasutaito on ihan jees, mutta.. en mä sitä kyllä välttämättä kolmea kurssia peräkkäin jaksais jos rehellisiä ollaan..!


Tosiaan, Nyt sain varmennuksen siihen, miten suoritan sen historian -kurssin. Se tieto oli mulle melko helpottava, vaikka töitä tää teettääki. Mun tarvii tehdä ainoastaan yks 8 sivun essee joka sisältää lähe- ja sisällysluettelon. Se on vähän samankaltanen siis ku mitä tehtiin yläasteella tutkielmaa.
Muut joutuu tekee kans sen esseen. Siin on kaks vaihtoehtosta aihetta, joista toinen valitaan. I) Imperialismin vaikutus Euroopan teollistmiseen II) Siirtomaiden itsenäistyminen toisen ms jälkeen.
En vielä tie, kumman aiheen valittisin. Toisaalta toi siirtomaajuttu vois olla kiva ja siitä sais ainaki helposti sen 8 sivua täyteen, mutta toisaalta taas osaan kirjottaa esseitä ni voisin haluta haastetta ja kirjottaa suosiolla tosta imperialismi- jutusta. Täytyy kattoa. Onhan mulla vielä aikaa eikä sen kirjottamiseen mene tosiaankaan kauaa.


Historian lisäks mulla on muutama muuki juttu hoidettavanani koulussa. Eilen, lauantaina sain noista tehtyä: ohjelmapuheen, ruotsin aineen ja sit tiivistin ittelleni ton mediaseurannan uutiset. Nyt pitäs alkaa kaavailee tota etiikan esitelmää. Se on onneks parityö, mut sitä suuremmal syllä se pitäs saada aikaseen tehtyä.
Huomenna mä marssin kirjastoon hakemaan tota äikän valtaa käsittelevää kirjaa. Toivottavasti löydän jonku mielenkiintosen ja kivan, jos vaikka innostusin lukee jotai muitaki kirjoja ku mangaa... Äikänkirjan saannin jälkee voin alottaa tekee tota lukupäiväkirjaa. Se kuullostaa työltä, mikä on ihan perseestä, mut ei kai auta. Pakko se on tehdä jos kurssista haluaa läpi . _ .



Oli muuten ensimmäinen kerta .. 10 vuotee ku sain hapanleipää ja ekan kerta ku sain hapankorppuja. Voi hyvä jumala ku ne oli hyviä. Hapankorppuja oli tossa paperipussissa varmaan 50. Sain ne perjantaina ja tänään huomasin että "oho. niit on viel kaks jäljellä" |D Äiti osti mulle valkosipulituorejuustoa ja siitä oli puol purkkia menny ku söin noita "ruissipsejäni" !
Arvostakaa siis ihmiset sitä, että te saatte syödä normaalia ruokaa..! Ihan tosi. Tää keliakia on joskus vähän hermojariistävää vaikka onki tosi helppohoitonen sit loppuviimeksi.
Ei mulla muuta.

- See you!

2 kommenttia:

  1. toi teen ameebajuttu... ei jumaliste mä naureskeli tääl yksikseni sitä XD vähä ois siistii jos meki tehtäs sellane!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noora! älä nyt! :D ootas ku pääsen kertoo lisää mee hienoista bilsan tunneista! Me ollaan leikitty leegoillakin! :D

      Poista

Tell me, what you think!